lördag 19 maj 2012

Sådden är så gott som över, nu har vi enbart 2 quarters kvar att så till en annan snubbe!
Så allt som allt har vi sått ungefär 3800 acers till oss själva, där har vi gröna ärter, durum vete, vete och raps. Och igår fick vi lite regn tillräckligt mycket för att vi behövde sluta så igårkväll, så en lugn start på denna lörddagen vilket är rätt skönt då man har blitt väkt och varit ute på fältet kl 6 och jobbat till 10 på kvällen ett antal dagar i sträck nu....men det är bara att gilla läget och det gör jag :)
Vi har även gjort ett ordentligt räddningspådrag då vi satte en harv riktigt ordentligt, för att den inte skulle sjunka hela vägen till kina så var vi helt enkelt tvugna att dra upp den ;)!
Har anmält mig till ett fotbollslag här i krokarna vilket verkligen behövs då konditionen börjar svika ordentligt!

Men nog om det, tillökning på gården har vi fått...nu tror ni säkert det är jag som ynglat av mig. Men ack så fel ni kan ha! Nej det är ett antal små kattungar som ser dagens ljus för första gången nu!



 Så där har ni tom beviset på att det är katter jag pratar om! 12 styckena i tre olika kullar födda inom en vecka...detta kommer bli en bra sommar ;)


 En söndagspromenad bara!

 Nej va säger du kompis dax att dra? Nej vi väntar tills vi blitt plåtade och kan vara med på en blogg...kan vara en dialog dessa förde kanske?

 En räv på besök, kanske för lite kattmat!
Ska lägga till att dessa djurbilder är tagna från huset!



 Som sagt en harv som var på väg till Kina vilket vi förhindrade på bästa möjliga vis :)!

Från ett lamslaget Kanada!

2 kommentarer: