torsdag 10 maj 2012

Efter ett längre uppehåll för att hitta inspiration så listade jag ut att jag inte kommer hitta mycket inspiration så jag kan lika bra bara skriva lite vad jag känner för :)!!

I övrigt så är allt bara bra med mig. Jag lever och frodas väntar dock på solen så det spökvita ansiktet kan få lite ordentlig färg...och vi får ju inte glömma den traditionsenliga Bonnabrännan!

En tyst telefon är en bra telefon. Det har jag och husets herre kommit fram till, vi har dessutom kommit fram till flera olika förslag på hur man ska få bort att skriva sms medans man kör, dock är den bästa lösningen att inte börja använda sms, för använder du det inte så är det ingen som smsar dig, clear as mud!

Och för de som är lite mindre intresserade av mig och mer av jakt och traktorer så har vi jakt på duvor och gofers lite när vi känner för det! Traktorarbetet går bra och vi sår ca 250 acers om dagen, när vädret tillåter oss naturligtvis! Dock ska vi få fint väder så långt väderprognosen räcker så det är positivt i tankarna just nu!




Air seeder kommer in för landning och tar av igen. En rätt lustig maskin att köra faktiskt. Men med GPS styrning så är allt man gör att trycka på en knapp sen håller maskinen sig i en helt rak linje av sig själv.

Kanske inte den bästa av bilder men som ni ser är det ett platt landskap, allt ni kan se plus en bra bit till i alla fyra fyra vädersträck är ett och samma fält.


Från ett naket Kanada!

Ps: ni får gärna skriva en kommentar annars är det inget roligt att skriva en massa ;)!  

5 kommentarer:

  1. Nu kommer det nog lite mer kommentarer framöver. Man var ju tvungen att ha ett konto för att kunna svara så nu är det ordnat ett konto för Everöd som jag ser till att alla får tillgång till.
    //Ponna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadet hade jag ingen aning om men härligt att du löste det :)

      Radera
  2. Hello Bonnapågen !!

    Kul att läsa om dina härliga äventyr i Kanada .Här hemma är allt som vanligt för utom att vi vann två matcher denna veckan ;) . Ha det bra Joel,jag kommer att följa dig här på bloggen .
    Vad heter tröska på Kanadensiska ??
    // #9 Martin !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju helt underbart att vi är på G igen :) Tröska är samma på både Kanadensiska och Engelska nämnligen Combine ;)

      Radera
  3. Såg på Gordon Ramsays the F word häromdagen. Han var i Kanada och jagade snögäss, ska tydligen vara väldigt gott. Kan ju va bra för dig att veta ;)

    SvaraRadera