måndag 23 juli 2012

Ja vad ska man säga...semester en vecka mitt i sommaren det var längesen man hade det...minns knappt när det var om jag ska vara ärlig men den som väntar på något gott :)!!
Som sagt en veckas semester som spenderades i New York och i Toronto. Antar att ni vill veta vad jag tyckte om det och så, så därför ska jag ta och berätta lite vad jag tyckte om dessa städer som knappt verkar veta när det är dag eller natt.
New York eller sättare sagt manhattan är en Crazzzy stad, det börjar med att man hoppar in i en taxi som antagligen inte skulle gå igenom en svensk bilbesiktning, det vill säga en av de kända GULA taxi bilarna i staden, och bara för att sätta pricken övet i-et så kör de ju som om det var deras sista körning, omkörning insida, utsida och det viktigaste av allt, ha ALLTID en hand på tutan för man vet aldrig när man kan behöva tutan ;)!! Men tro det eller ej jag kom till hotellet hel och ren :)
Var runt och kollade en massa olika sevärdheter, Empire state building, frihetsgudinnan, ground zero, åka tunnelbana där det kändes som om man gick sitt sista steg varje steg (ska nog föreslå en AC till gångarna och hållplatserna till tunnelbanan) men överlevde det gjorde man ju med... Ja jo en storstadskille det är nog han som skriver detta va ;)!!! Men sammanfattningsvis kan man säga att NYC var Svettigt (var väldigt hög luftfuktighet och varmt!), fettigt (håret känns ju bara såååå äckligt efter att inte få  duscha på en hel dag!!!) och överbefolkat (varför vill folk vara ute på EXAKT samma tid hela tiden?)  men ändå alldeles alldeles underbart :) Och att ha en personlig guide som känner till staden kan jag rekomendera :)!!
 Just riding the bull...like a CHAMP :)!!
Var bara tvungen att ha en bild på mig som liknar något annat ;)!

Så när man kände sig på gång på flygplatsen som skulle ta mig till Toronto så börjar allt med 1h försening vilket snart blev 2h vilket snart blev ett inställt plan, helt underbart, storstadspojken blev helt plötsligt och väldigt snabtt en VÄLDIGT vilsen bonnapåg! Men på ett helt mirakulöst sätt (liksom Stefan Hallins panter räddning mot Degeberga, alla som vet vilken jag menar vill jag skriver en liten rad!) i vilket fall så hittade jag både min väska hittade till disken där de skulle hjälpa oss med hotell och ett nytt flyg, fick till slut fixa hotell själva och behövde vara på flygplatsen kl 04,30 på morgonen, var på hotellet vid 23,30 så det var väl spenderade pengar som jag hoppas få tillbaka snart.
I vilket fall som lyfte planet i tid dagen efter och resan gick bra, anlände i Toronto och mötte upp med kompisar som hade flygit in från Regina till Toronto dagen innan jag anlände.

Toronto vad ska man säga om denna staden lite mindre folk men desto mera vägarbeten överallt! Var även här på lite olika utflykter, CN tower, Niagara fallen (besviken värre då jag trodde de var åtminstonde lika stora som de är i filmerna), hade en heldag med guide och hela baletten så var och hälsade på i en liten idyllisk stad, var på vinprovning och lite sånt smått och gott :) Canada´s wonderland en helt underbar nöjespark med en helt underbar ny sak som kallas översatt till svenska Snabbkö, vilket betyder att det bara finns ett visst antal snabbkö biljetter varje dag. Att springa förbi någon som väntar på en åktur för tredje gången och man får ett antal sura blickar är en helt OK upplevelse!! Kan nog säga att jag aldrig kommer att bli för gammal för varken vattenland eller nöjesfält med stooora attraktioner!!!
Kan avsluta med att vårt flyg ut ur Toronto var ca 2h försenat...UNDERBART!!


 En liten busstur har man väl aldrig dött av?? Och nej det gjorde vi inte heller för er som undrar ;)

Som sagt det är rätt stort men om jag ska vara ärlig förvänatde jag mig GIGANTISKT!!!


Så efter en veckas semester avslutar vi med en förkylning!
Men det var det helt klart värt efter en kanonvecka :)!

Annars så är livet väldigtväldigt lugnt just nu då vi väntar på att skörden ska komma igång med att tröska ärter någong gång nästa vecka! Så det mesta som händer nu är att få ordning på alla maskiner och så innan de ska ut i fältet. Katter, älgar, hjortar, bävrar, ankor och alla andra äckliga fjäderfä mår bra och levererar sina små läten lite hela tiden om dagarna!

Nej nu är det dags för er att få läsa detta!
Från ett Canada i pool position!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar