måndag 18 juni 2012

När man har tid och har något skojigt att skriva om så blir det några fler inlägg än vanligt ;)
Var och hjälpte till med att brännmärka, vaccinera,kastrera och öronmärka lite kalvar, blev en rätt bra runda då vi tog ca 250 kalvar, rätt intressant att se, mellan 4 och 6 cowboys på häst jobbade med att fånga och dra kalvarna till oss som fångade dem. Hoppas att jag får lite bilder på detta så ni kan få se hur det ska gå till!
 Det bar sedan av till campingplatsen där vi spenderade natten och dagen efter (söndes) var det farsdag och det var meningen att vi skulle spelat golf, men återigen kom regnet imellan oss och våra planer!

 Bilden är mellan två olika regnstormar med strålande solsken mitt emellan!

 Helt plötsligt studsar molnen på marken ;)
 Kunniga personer får gärna säga om detta är början till en tornado?
Har lite olika bilder jag kan skicka om det behövs.

Och heltplötsligt körde vi under en vägg och var på andra sidan stormen :P!




Från ett Canada som snurrar och snurrar!

6 kommentarer:

  1. Du kanske skulle bli cowboy Joel?! Hur coolt hade inte det varit!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det hade varit rätt skönt ochbekymmersfritt liv kan jag tro :P!!

      Radera
  2. Hej, hej! Kan jag kommentera nu?? Det var ju inte helt enkelt. Hoppas allt är bra med dig, men det verkar det ju onekligen vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan du tro att du kan kommentera :)
      Och ja absolut allting är bara bra med mig :)

      Radera
    2. Nu får du snart skriva lite igen!
      Just nu regnar det för fullt här, jämngrå himmel - lite mindre dramatiskt än hos dig skulle jag tro :)

      Radera
  3. Tjena Joel !!
    Liten uppdatering : Krossade Gymnmastikföreningen på plan & på läktaren !! Din givmildhet med att skänka dina vinster till törstiga pojkar var uppskattad !! Vi har lika skoj som vanligt !!!
    Sommarlov nu !! Till hösten ger vi gärnet och trycker på hårt redan i första matchen med supporterbuss till Trollenäs !! Din käpphäst Gurra hyr ut rullskidor !! Dan är singel !!! Martin kommer i Olivers shorts !!! Nille har tappat sin magrutor !!! Ingvar saknar dig jätte mycke !! VI LÄNGTAR EFTER DIG !!! // EIF

    SvaraRadera