fredag 20 april 2012

Mest för att visa alla att jag lever och andas så får jag ta mig en liten stund att skriva några rader här.

Hela min resa har gått bra, men en resa med flygtid på 13h utan sömn och sen en ordentlig jetlag på det så har det tagit några dagar att komma igen.

Allt i Kanada ärbara bra, trevliga människor god mat och framförallt Stora fält och väldigt utsträckta vyer, (de skämtar en hel del med att om din hund springer iväg här så kan du se den flera mil när den springer, och ärligt talat så kan det vara sant!). Lite här och var står en oljepump och pumpar olja.

Men anledningen till att jag är här är ju för att jobba i marken, men tyvärr går det inte ännu. I fjol fick de 375mm regn under två månader och man kan minst sagt säga att det har satt ordentliga spår. Som om det inte vore nog så regnar det lite varje dag, men på måndag och några dagar framåt har de lovat sol och bra väder, så antagligen kommer vi nog köra i princip 24/7 då.

Jag har tyvärr inte tagit några bilder ännu, men de kommer det lovar jag!

Från ett regnigt Kanada!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar